Mer reklam till företaget?

Vill ni göra mer reklam för ert företag? Det bästa reklamen är att arbeta så brett som möjligt. Tänk inte på att göra antingen det ena eller det andra, utan den bästa reklamen är att tänka både och i stället. Beroende på vad det är som ni i ert företag erbjuder som tjänster eller produkter så är lite olika sätt att göra reklam bäst.

Om ni erbjuder tjänster

Om ni erbjuder till exempel rådgivning, coachning, hantverkartjänster, mentorskap eller ger föreläsningar  så är reklam via digitala medier bland den viktigaste marknadsföringen. Att ha en hemsida som är så attraktiv som möjligt är viktigt. Om ni vill sälja golvläggning, och arbetar till exempel i Uppsala, så är det viktigt att företagets hemsida rankar högst på Googles sökmotor. Göra reklam på sociala medier som LinkedIn, Twitter, Facebook och Instagram är också bra.

Om ni hittar en tidning eller magasin som handlar om hus och hem, bostad, renovering, så är annonser i de tidningarna bra att göra sig synlig för människor som prenumererar dessa tidningar och är intresserade av renovering, inredning, design och liknande. Däremot har tryckta annonser inte lika stor räckvidd som de digitala annonserna.

Om ni säljer produkter

Om ni säljer produkter så är en digital e-handelssida bland det allra bästa sättet att marknadsföra sig på. Har ni en fysisk butik med många besök varje dag, så ska ni inte nöja er med det. Företag som till exempel Hennes & Mauritz som inte förstod sig på den ökade efterfrågan på handel via nätet, fick slå igen flertalet butiker, trots att de är bland de största klädföretagen i Europa och världen. Därför är en e-handelssida viktig att ha vid sidan om den fysiska butiken.